دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده

مستر دادیار سایتی برای آگاهی بخشی قضایی

دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده

مستر دادیار سایتی برای آگاهی بخشی قضایی

در سایت مستر دادیار سعی شده است تا با منتشر کردن مقالاتی درباره حقوق تعریف شده افراد در قوانین کشور، در حوزه مسائل دعاوی خانوادگی سطح آگاهی افراد را بالا ببریم

آخرین مطالب

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حضانت فرزند

حضانت فرزند

حضانت فرزند موضوعی است که بیشتر پس از طلاق مطرح می شود. حضانت در لغت به معنای پروراندن است و از کلمه حضن به معنای پهلو گرفته شده است. اما در اصطلاح حقوقی؛ ولایتی است بر کودک یا دیوانه، به منظور تربیت و پرورش وی و انجام اموری که به مصلحت اوست.

مراحل قانونی گرفتن حضانت فرزند

طلاق آثار مختلفی بر زن و شوهر، اطرافیان و مخصوصا فرزند آن ها دارد. به همین دلیل قوانینی برای حمایت از کودکان و در خصوص حضانت وضع شده تا آسیب هر چه کمتری به این معصومان وارد شود.

 علارقم اینکه همیشه شنیده ایم که در قانون حضانت (چه دختر و چه پسر) تا هفت سالگی با مادر استحضانت فرزند دختر از 7 تا 9 سالگی و حضانت فرزند پسر از 7 تا 15 سالگی با پدر است. بهتر است به این موضوع توجه داشته باشیدکه در هر زمانی و در هر سنی که حضانت داده شده به مصلحت کودک نباشد، حکم می تواند تغیر کند.

لذا قانونگذار تنها به مصلحت فرزند می اندیشد و در هر زمان که حضانت داده شده به مصلحت نبود شما می توانید دادخواست خود را برای تغیر حکم دادگاه و گرفتن این حق ثبت نمایید. البته شرایطی برای این موضوع تعیین شده است که به آن ها خواهیم پرداخت.

مراحل قانونی گرفتن حضانت فرزند

  • حسین سبزی